Izbornik

Online prijava za let: O čemu se radi?

Online prijava za let: O čemu se radi?

Online prijava za let je prijava koju obavljate putem Interneta. Alternativa za online prijavu je obična prijava u zračnoj luci.

Pažnja! U slučaju kupnje karata kod popularnih aviokompanija Ryanair, Wizz Air ili easyJet bolje je odabrati opciju online prijave jer prijava na aerodromu podliježe dodatnoj naplati.

Što je prijava za let i zašto je treba izvršiti?

Kako bi zauzeo mjesto u zrakoplovu, svaki putnik mora imati kartu za ukrcaj (avionska karta sama po sebi ne daje pravo na ukrcaj!), koja se generira prilikom prijave i predaje na šalteru zrakoplovne kompanije u zračnoj luci ili stavlja na raspolaganje za preuzeti ili šalje se na e-mail putnika. Ponekad zračni prijevoznici umjesto karte za ukrcaj daju ili šalju e-mailom potvrdu prijave za let. U tom slučaju ponesite ovu potvrdu u zračnu luku, otiđite do šaltera zrakoplovne kompanije i pokažite ga osoblju. Na temelju toga primit ćete svoje ukrcajne karte. Sama potvrda o prijavi, kao ni avionska karta, ne daje pravo na ulazak u zrakoplov.

Postoje dva načina prijave:

  • online – koristeći internet formular, unesite potrebne podatke i, nakon što ukrcajna propusnica ili potvrda o prijavi bude generirana od strane aviokompanije, isprintajte dokument ili ga spremite na mobilni uređaj (npr. pametni telefon, tablet) i ponesite sa sobom na aerodrom.
  • U zračnoj u luci – na određenom šalteru za prihvat putnika i prtlljage ili pomoću automata za prijavu za let – u ovom slučaju ukrcajnu kartu ispisuje član osoblja aviokompanije ili automat (više u članku na temu prijave u zračnoj luci)

Svaki putnik može imati samo jednu ukrcajnu kartu, popunjenu podacima koje traži aviokompanija. Štoviše, vrsta i količina traženih podataka može varirati ovisno o ruti, što je izravno povezano s karakteristikama viznih sustava u određenim državama. Obično prilikom prijave potrebno je navesti ime i prezime putnika, vrstu i broj putne isprave (osobna iskaznica ili putovnica) te po potrebi dodatne podatke kao što su država i datum izdavanja i rok važenja. Podudarnost podataka u ukrcajnoj karti i putnim ispravama provjerava se prilikom sigurnosne kontrole.

U slučaju nepodudaranja podataka putniku će biti odbijen ukrcaj. Osim toga, prilikom prijave dodjeljuje se mjesto u avionu – broj mjesta nalazi se na ukrcajnoj karti.

Je li davanje svojih osobnih podataka prilikom prijave neophodno? Da. Prilikom rezerviranja avionske karte potrebno je navesti imena i prezimena putnika, datume rođenja i kontakt podatke. Ukrcajna karta sadrži pak detaljnije podatke, što proizlazi iz postojećih sigurnosnih zahtjeva.

Povrh toga, s obzirom na to da u periodu između kupnje karte i leta traženi podaci mogu su promijeniti (primjerice uslijed idavanja nove putovnice s drugim brojem), prijava obično počinje izravno prije leta ili u slučaju online prijave najviše nekoliko dana prije polijetanja.

Pažnja! Svaki putnik je dužan ponijeti ukrcajnu kartu sa sobom, ispunjenu traženim podacima, te identifikacijsku ispravu koja će potvrditi točnost navedenih osobnih podataka.

Koja je razlika između potvrde o prijavi na let i ukrcajne karte?

U slučaju da vam zrakoplovni prijevoznik nakon obavljene online prijave dostavi ili pošalje potvrdu o prijavi na let, otiđite u zračnu luku s primljenim dokumentom. Na šalteru pokažite svoju potvrdu i osoblje će vam na temelju nje ispisati i predati vaše ukrcajne karte. Sama potvrda o prijavi na let može ne sadržavati detaljne informacije o letu i zauzetim sjedalima, u obliku koda koji se skenira prije ulaska u zrakoplov.

Kako mogu znati je li mi zrakoplovna tvrtka poslala potvrdu ili kartu za ukrcaj? Dijeljena ili poslana datoteka sa ukrcajnom propusnicom sadrži tekst: "Ukrcajna propusnica" („Boarding pass”), međutim datoteka potvrde prijave: "Potvrda prijave na let" / "Ovo nije ukrcajna karta" („Check-in confirmation”/„This is not a boarding pass”).

Kada avionske linije startaju s prijavom za let preko interneta (online check-in)

Vrijeme za započinjanje i zatvaranje online check-ina određuje zasebno svaki avionski prijevoznik. Na primjer:

  • easyJet omogućuje prijavu za let preko interneta od 30 dana do 2 sata prije polijetanja,
  • Ryanair omogućuje online check-in od 24 sati do 2 sata prije polijetanja (u slučaju kupovine rezervacije sjedišta - od 60 dana od polijetanja),
  • Wizz Air omogućuje prijavu za let preko interneta od 30 dana (ako ste rezervirali sjedište) ili od 24 sata (u slučaju da nemate rezervaciju sjedišta) do 3 sata prije planiranog polijetanja.

Ostale aviokompanije koje nude uslugu online prijave:

  • Air Baltic – od 5 dana prije leta do završetka prijave za let na aerodromu
  • Alitalia (vrijedi samo za tarifu Light) – od 24 do 2 sata prije leta
  • Ukraine International Airlines – od 48 sati (osim letova iz Amsterdama i rute Kijev-Bruxelles, te čarter letova, za koje vrijedi rok 24 sata prije leta te letova iz Bruxellesa, Geneve i Zuricha za koje vrijedi rok 18 sati prije leta) do 1 sat prije leta (osim letova iz Tel Aviva i Zaporožja kod kojih prijava zatvara se 3 sata prije leta). Online prijava na ruti Kijev-Riga i Riga-Kijev se naplaćuje dok na svim ostalim rutama je besplatna. Od 1. listopada 2017. putnicima UIA aviokompanije (osim putnika međukontinentalnih letova i letova iz Klajpede) naplaćuje se dodatna naknada za prijavu u zračnoj luci!
  • AirAsia (vrijedi samo za domaće letove) – od 14 dana do 4 sata prije leta (o slučaju AirAsia X) ili do 1 sata prije leta (AirAsia)
  • Spirit Airlines – od 24 sata do 1 sat prije leta
  • Jet2.com – od 28 dana do 5 sati prije leta
  • El Al. – od 24 sata do 3 sata prije leta.

U ostalim slučajevima prijava vrši se na standardan način, u zračnoj luci. Putnici dobivaju svoje ukrcajne karte bez naknade, na šalterima za prijavu za let (najkasnije 2 sata prije leta).

Kako izgleda postupak internetske prijave na eSky-u?

Pažnja! Ako na vašoj avionskoj karti stoji da vašu rezervaciju obavlja zrakoplovna tvrtka ili da se trebate prijaviti na web stranici zrakoplovne tvrtke, idi odmah ovdje.

Kada se eSky klijenti mogu prijaviti? Putnik će dobiti mail sa elektroničkom kartom te linkom sa obrascom za online prijavu. Pomoću njega možete datiti sve potrebne podatke za prijavu prije nego što zrakoplovna kompanija pokrene internetsku prijavu na svojoj stranici (obično 2-4 dana prije vremena polaska). Naši konzultantii će u ime putnika dovršiti ovaj postupak kada se prijava pokrene ili će cijeli proces biti izvršen automatski. Oprez! Priprema prijave može biti nemoguća u slučaju kad pošaljete podatke kasnije nego 48 sati prije polaska. Poslat ćemo ukrcajne karte ili potvrdu prijave na let na e-mail adresu navedenu u rezervaciji najranije 48 sati i najkasnije 8 sati prije planiranog vremena polaska.

Ako se vaše putovanje sastoji od nekoliko letova, ukrcajne karte ili potvrde prijave na let bit će poslane u zasebnim e-porukama - 48 do 8 sati prije svakog leta.

Pažnja! Usluga online prijave kod eSky dostupna je za letove popularnih aviokompanija. Možete je odabrati prilikom rezerviranja avionske karte.

Kako izgleda online prijava na eSky ako rezervaciju obavlja zrakoplovna tvrtka?

Ukoliko ste kupili uslugu online Prijave prilikom rezervacije karata za let, postupak online prijave za rezervacije koje obavljaju zračne tvrtke isti je kao što je gore opisano. Nakon što unesete svoje podatke i nakon što zračni prijevoznik otvori prijavu, mi ćemo je pokrenuti u vaše ime i poslati vam ukrcajne karte ili potvrdu prijavu na let na vašu e-poštu. Ukrcajne karte ili potvrda trebala bi biti isprintana ili spremljena na mobilni uređaj (npr. spametni telefon, tablet) prije polaska na aerodrom. Pažnja! U tom slučaju informacije o svojoj rezervaciji možete dobiti izravno od zrakoplovne tvrtke na svoju e-mail adresu. Ipak, preporučamo da pratite samo poruke za prijavu koje šalje eSky.

Ako ne kupite uslugu Online check-in preko eSky-a, morate obaviti prijavu neposredno kod avionske kompanije. Kako biste to učinili, morate otići na web stranicu avionske linije, ulogirati se preko e-mail adrese koja je navedena prilikom rezervacije karata na eSky-u i ispuniti obrazac za prijavu za let. Napominjemo da će to biti moguće tek nakon što avionski prijevoznik započne i odobri prijavljivanje (u slučaju kompanije Ryanair to je moguće od 24 sati do 2 sata prije polijetanja)! Karte za ukrcavanje (boarding card) mogu se koristiti sukladno uputama navedenim na internetskoj stranici linije.

Napominjemo da ćete u ovom slučaju sve informacije u vezi s putovanjem, uključujući prijavu i promjene rasporeda letova dobijati samo od avionskog prijevoznika!

Kada ćete od eSky-a dobiti karte za ukrcavanje (boarding card)?

  • Za rezervacije koje obrađuje eSky poslat ćemo vam ukrcajne karte ili potvrdu prijeve na let e-poštom od 48 do 8 sati prije polaska.
  • Ako ste kupili dodatnu uslugu Online Prijava u eSky-u poslat ćemo vam ukrcajne karte ili potvrdu prijave na let e-poštom od 48 do 8 sati prije polaska.
  • U slučaju rezervacije koju obavlja zračni prijevoznik, ukrcajne karte ili potvrdu prijave na let poslat će izravno zračni prijevoznik unutar vremenskog okvira koji odredi zračni prijevoznik.

Imajte na umu da će se karte za ukrcaj ili potvrda prijave za let poslati samo ako navedete sve podatke za online prijavu koje zahtijeva zrakoplovna tvrtka!

Treba li ispisati kartu za ukrcaj?

Isprintajte svoju ukrcajnu propusnicu i spremite je na svoj mobilni uređaj (npr. pametni telefon, tablet). Nemojte ovo zaboravit napraviti prije dolaska na šalter za predaju prtljage, kontrolu putovnica ili na kontrolnu provjeru! Donesite sa sobom na aerodrom isprintanu ili spremljenu kartu na aerodrom, zajedno za identifikacijskim sredstvom, koje ste koristili za prijavu. U slučaju da nemate kartu, morat ćete platiti značajnu kaznu, a u izuzetnim slučajevima neće vam biti dopušten ukrcaj

Ne mogu se prijaviti. Što da radim?

  • Provjerite niste li dobili e-mail poruku s novim redom letenja i novom poveznicom za prijavu za let.
  • Ukoliko rezervacija odnosi se na veću grupu putnika, nemojte prijavljivati više od nekoliko putnika odjednom. Ukoliko prijavljujete više putnika odjednom, sesija pregledavanja može završiti prije nego uspijete dovršiti proceduru prijave. Ovo je mehanizam zaštite Vaših osobnih podataka.

Izmjena rezervacije nakon prijave za let

Aviokompanije Ryanair, Wizz Air i easyJet omogućuju izmjenu datuma leta ili prezimena putnika čak nakon što se prijavite za let. Ova se usluga dodatno plaća za putnika po letu, prema cjenovniku avionskog prijevoznika. Izmjene mogu se uvesti sukladno pravilniku i cjeniku aviokompanije, u određenim vremenskim okvirima.

Pažnja! Putnici koji su se prijavili online, a putuju s registriranom prtljagom, nisu oslobođeni obveze standardne prijave prtljage u zračnoj luci.


Nemojte zaboraviti!

  • Nakon što se prijavite za let, izmjene rezervacije više nisu moguće (osim u slučaju aviokompanija Ryanair, Wizz Air i easyJet).
  • Uvijek imajte ukrcajnu propusnicu uza sebe na aerodromu i na avionu, spremnu za pokazati – bilo isprintanu ili spremljenu na vaš mobilni uređaj.
  • Ukrcajne karte mogu biti ispisane crno-bijelo.
  • Svaka ukrcajna karta mora biti ispisana na posebnom listu papira tj. tako da je jedna strana lista prazna.
  • Putnici su obvezni posjedovati identifikacijske isprave koje su upotrijebili za online prijavu za let.

Uputi i predlozi, koji se nalaze u ovom članku i povezanim člancima, su samo informativnog i pomoćnog karaktera i ne mogu da budu osnova za bilo koja potraživanja prema eSky.hr.

Sadrži li ovaj članak informacije koje ste tražili? Da | Ne
Po mom mišljenu, ovaj članak:
Zahvaljujem na Vašem mišljenju!