Jelovnik

Online prijava za let: O čemu se radi?

Online prijava za let: O čemu se radi?

Online prijava za let je prijava koju obavljate putem Interneta. Alternativa za online prijavu je obična prijava u zračnoj luci.

Pažnja! U slučaju kupnje karata kod popularnih aviokompanija Ryanair, Wizz Air ili easyJet bolje je odabrati opciju online prijave jer prijava na aerodromu podliježe dodatnoj naplati.

Što je prijava za let i zašto je treba izvršiti?

Kako bi mogao zauzeti mjesto u avionu, svaki putnik mora imati ukrcajnu karte/propusnicu (sama karta nije dovoljna za ukrcaj!) generiranu prilikom prijave za let. Postoje dva načina prijave:

  • Online – pomoću Internet obrasca u koji je potrebno unijeti tražene podatke, a nakon generiranja ukrcajne karte, ispisati je i ponijeti sa sobom u zračnu luku (detalje u nastavku članka)
  • U zračnoj u luci – na određenom šalteru za prihvat putnika i prtlljage ili pomoću automata za prijavu za let – u ovom slučaju ukrcajnu kartu ispisuje član osoblja aviokompanije ili automat (više u članku na temu prijave u zračnoj luci)

Svaki putnik može imati samo jednu ukrcajnu kartu, popunjenu podacima koje traži aviokompanija. Štoviše, vrsta i količina traženih podataka može varirati ovisno o ruti, što je izravno povezano s karakteristikama viznih sustava u određenim državama. Obično prilikom prijave potrebno je navesti ime i prezime putnika, vrstu i broj putne isprave (osobna iskaznica ili putovnica) te po potrebi dodatne podatke kao što su država i datum izdavanja i rok važenja. Podudarnost podataka u ukrcajnoj karti i putnim ispravama provjerava se prilikom sigurnosne kontrole.

U slučaju nepodudaranja podataka putniku će biti odbijen ukrcaj. Osim toga, prilikom prijave dodjeljuje se mjesto u avionu – broj mjesta nalazi se na ukrcajnoj karti.

Je li davanje svojih osobnih podataka prilikom prijave neophodno? Da. Prilikom rezerviranja avionske karte potrebno je navesti imena i prezimena putnika, datume rođenja i kontakt podatke. Ukrcajna karta sadrži pak detaljnije podatke, što proizlazi iz postojećih sigurnosnih zahtjeva.

Povrh toga, s obzirom na to da u periodu između kupnje karte i leta traženi podaci mogu su promijeniti (primjerice uslijed idavanja nove putovnice s drugim brojem), prijava obično počinje izravno prije leta ili u slučaju online prijave najviše nekoliko dana prije polijetanja.

Pažnja! Svaki putnik je dužan ponijeti ukrcajnu kartu sa sobom, ispunjenu traženim podacima, te identifikacijsku ispravu koja će potvrditi točnost navedenih osobnih podataka.

Kada avionske linije startaju s prijavom za let preko interneta (online check-in)

Vrijeme za započinjanje i zatvaranje online check-ina određuje zasebno svaki avionski prijevoznik. Na primjer:

  • easyJet omogućuje prijavu za let preko interneta od 30 dana do 2 sata prije polijetanja,
  • Ryanair omogućuje online check-in od 24 sati do 2 sata prije polijetanja (u slučaju kupovine rezervacije sjedišta - od 60 dana od polijetanja),
  • Wizz Air omogućuje prijavu za let preko interneta od 30 dana (ako ste rezervirali sjedište) ili od 48 sati (u slučaju da nemate rezervaciju sjedišta) do 3 sata prije planiranog polijetanja.

Ostale aviokompanije koje nude uslugu online prijave:

  • Air Baltic – od 5 dana prije leta do završetka prijave za let na aerodromu
  • Alitalia (vrijedi samo za tarifu Light) – od 24 do 2 sata prije leta
  • Ukraine International Airlines – od 48 sati (osim letova iz Amsterdama i rute Kijev-Bruxelles, te čarter letova, za koje vrijedi rok 24 sata prije leta te letova iz Bruxellesa, Geneve i Zuricha za koje vrijedi rok 18 sati prije leta) do 1 sat prije leta (osim letova iz Tel Aviva i Zaporožja kod kojih prijava zatvara se 3 sata prije leta). Online prijava na ruti Kijev-Riga i Riga-Kijev se naplaćuje dok na svim ostalim rutama je besplatna. Od 1. listopada 2017. putnicima UIA aviokompanije (osim putnika međukontinentalnih letova i letova iz Klajpede) naplaćuje se dodatna naknada za prijavu u zračnoj luci!
  • AirAsia (vrijedi samo za domaće letove) – od 14 dana do 4 sata prije leta (o slučaju AirAsia X) ili do 1 sata prije leta (AirAsia)
  • Spirit Airlines – od 24 sata do 1 sat prije leta
  • Jet2.com – od 28 dana do 5 sati prije leta
  • El Al. – od 24 sata do 3 sata prije leta.

U ostalim slučajevima prijava vrši se na standardan način, u zračnoj luci. Putnici dobivaju svoje ukrcajne karte bez naknade, na šalterima za prijavu za let (najkasnije 2 sata prije leta).

Kako izgleda postupak internetske prijave na eSky-u?

Upozorenje! Ako već posjedujete ili planirate rezervirati kartu za Ryanair, odmah idite ovdje.

Kada se eSky klijenti mogu prijaviti? Putnik će dobiti mail sa elektroničkom kartom te linkom sa obrascom za online prijavu. Pomoću njega možete datiti sve potrebne podatke za prijavu prije nego što zrakoplovna kompanija pokrene internetsku prijavu na svojoj stranici (obično 2-4 dana prije vremena polaska). Naši konzultantii će u ime putnika dovršiti ovaj postupak kada se prijava pokrene ili će cijeli proces biti izvršen automatski. Oprez! Priprema prijave može biti nemoguća u slučaju kad pošaljete podatke kasnije nego 48 sati prije polaska. Ulaznice za ukrcavanje za ispis poslat ćemo na e-mail adresu navedenu u rezervaciji ne ranje od 48 sati i ne kasnije od 8 sati prije planiranog vremena polaska.

Ako se putovanje sastoji od nekoliko letova, avionske karte će se slati u zasebnim e-mailovima od 48 do 8 sati prije početka svakog od nih.

Pažnja! Usluga online prijave kod eSky dostupna je za letove popularnih aviokompanija. Možete je odabrati prilikom rezerviranja avionske karte.

Kako izgleda online check-in na letovima kompanije Ryanair preko eSky-a?

U slučaju da ste kupili uslugu Prijave za let preko interneta (online check-in) za vrijeme procesa rezervacije avionskih karata, postupak online check-ina za Ryanair ne razlikuje se od onog gore opisanog. Nakon unosa podataka i pokretanja prijave od strane zrakoplovne tvrtke, u Vaše ime prolazimo kroz postupak prijave i na Vašu e-adresu šaljemo karte za ukrcavanje. Karte se moraju isprintati prije odlaska na aerodrom. Upozorenje! U takvom slučaju informacije o Vašoj rezervaciji možete od avionske kompanije izravno dobiti na Vašu e-mail adresu. Međutim, ipak Vam preporučujemo da slijedite samo ona obavještenja za online check-in koja šalje eSky.

Ako ne kupite uslugu Online check-in preko eSky-a, morate obaviti prijavu neposredno kod avionske kompanije. Kako biste to učinili, morate otići na web stranicu avionske linije, ulogirati se preko e-mail adrese koja je navedena prilikom rezervacije karata na eSky-u i ispuniti obrazac za prijavu za let. Napominjemo da će to biti moguće tek nakon što avionski prijevoznik započne i odobri prijavljivanje (u slučaju kompanije Ryanair to je moguće od 24 sati do 2 sata prije polijetanja)! Karte za ukrcavanje (boarding card) mogu se koristiti sukladno uputama navedenim na internetskoj stranici linije.

Napominjemo da ćete u ovom slučaju sve informacije u vezi s putovanjem, uključujući prijavu i promjene rasporeda letova dobijati samo od avionskog prijevoznika!

Kada ćete od eSky-a dobiti karte za ukrcavanje (boarding card)?

  • Wizz Air – avionska karta će biti poslana e-poštom od 48 do 8 sati prije polaska,
  • easyJet – avionska karta će biti poslana e- poštom od 48 sati do 8 sati prije polaska ili izdana u zračnoj luci (obavijestit ćemo vas mailom),
  • Blue Air – avionska karta će biti poslana e-poštom 48 do 8 sati prije polaska,
  • Ryanair – samo u slučaju kupovine dodatne usluge Online check-in kod eSky-a: karta će Vam biti poslana elektronskom poštom od 24 do 8 sati prije polijetanja.

Imajte na umu da će karte za ukrcavanje biti poslane jedino ako navedete sve podatke vezane za online check-in koje zahtijeva linija!

Treba li ispisati kartu za ukrcaj?

Da, zbog zrakoplovnih potreba potrebno je ispisati generiranu kartu za ukrcavanje. Kartu ispišite odmah ili je spremite na USB sticku, mobitelu i sl. pa je ispišite kasnije, no obavezno ponesite je sa sobom u zračnu luku kako biste bez poteškoća mogli prijaviti prtljagu te proći sigurnosnu kontrolu i kontrolu putovnica! Uz ukrcajnu kartu obavezno ponesite identifikacijsku ispravu koju ste iskoristili za prijavu za let. Zbog neposjedovanja ukrcajne karte možete biti kažnjeni visokom novčanom kaznom, a u krajnjem slučaju bit će Vam zabranjen ulazak u avion.

Ne mogu se prijaviti. Što da radim?

  • Provjerite niste li dobili e-mail poruku s novim redom letenja i novom poveznicom za prijavu za let.
  • Ukoliko rezervacija odnosi se na veću grupu putnika, nemojte prijavljivati više od nekoliko putnika odjednom. Ukoliko prijavljujete više putnika odjednom, sesija pregledavanja može završiti prije nego uspijete dovršiti proceduru prijave. Ovo je mehanizam zaštite Vaših osobnih podataka.

Izmjena rezervacije nakon prijave za let

Aviokompanije Ryanair, Wizz Air i easyJet omogućuju izmjenu datuma leta ili prezimena putnika čak nakon što se prijavite za let. Ova se usluga dodatno plaća za putnika po letu, prema cjenovniku avionskog prijevoznika. Izmjene mogu se uvesti sukladno pravilniku i cjeniku aviokompanije, u određenim vremenskim okvirima.

Pažnja! Putnici koji su se prijavili online, a putuju s registriranom prtljagom, nisu oslobođeni obveze standardne prijave prtljage u zračnoj luci.


Nemojte zaboraviti!

  • Nakon što se prijavite za let, izmjene rezervacije više nisu moguće (osim u slučaju aviokompanija Ryanair, Wizz Air i easyJet).
  • Putnici prilikom kontrola u zračnoj luci obvezni su posjedovati ispisane ukrcajne karte.
  • Ukrcajne karte mogu biti ispisane crno-bijelo.
  • Svaka ukrcajna karta mora biti ispisana na posebnom listu papira tj. tako da je jedna strana lista prazna.
  • Putnici su obvezni posjedovati identifikacijske isprave koje su upotrijebili za online prijavu za let.

Uputi i predlozi, koji se nalaze u ovom članku i povezanim člancima, su samo informativnog i pomoćnog karaktera i ne mogu da budu osnova za bilo koja potraživanja prema eSky.hr.

Sadrži li ovaj članak informacije koje ste tražili? Da | Ne
Po mom mišljenu, ovaj članak:
Zahvaljujem na Vašem mišljenju!